©2015 ISM Inc
Asiakkaita kohdataan nykyään muissakin paikoissa kuin pelkästään palvelutiskillä - kuten juurikin sosiaalisessa mediassa. Asiakkaiden tarpeiden tyydyttämiseksi halutaan päästä mahdollisimman lähelle kuluttajaa ja markkinointiviestinnän avulla siihen myös pyritään; toisissa yrityksissä hyvinkin suunnitelmallisesti, toisissa vähemmän. Keskiviikkona E-commerce opintojaksolla käytiin läpi "Social CRM = SCRM" eli sosiaalisen median ja asiakkuuksien johtamisen käsitettä: miten CRM on muuttunut ajan myötä ja miten siitä on tullut monimuotoisempi ja ehkä jopa monimutkaisempi.
Sosiaalinen media kattaa paljon kanavia, kuten Instagramin, Twitterin, Youtuben, blogimaailman ja paljon muuta. Yritys voi vaikuttaa omaan markkinointiin, myyntiin ja asiakaspalveluun näiden kanavien kautta. Se, onko SoMen valinta yrityksen toiminnan kannalta oikea valinta, on hyvä jokaisen yrityksen pohtia strategian laatimisen yhteydessä; keitä olemme? mitä varten toimimme? kenelle palvelumme halutaan suunnata?
Tunnilla työskenneltiin myös ryhmissä, ja meidän ryhmän aiheena oli tutustua pikaviestisovellutuksiin ja miettiä, miten yritykset voivat niistä hyötyä matkailualalla.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti