© 2015 The Innovation Mill.
Sähköisessä markkinoinnissa innovatiivisuus on myös valttia. Siihen perehdyttiin keskiviikon luennolla diojen ja videoiden parissa. Hyviä esimerkkejä innovatiivisuudesta ovat muun muassa eat.fi ja skistar.com -nettisivustot. Näihin innovatiivisiin ideoihin on sisällytetty myös palvelujen saavutettavuus; esimerkiksi skistar.com sivustolla esitellään kaikki ne hiihtokeskukset, joissa vierailija voi Ruotsissa oloaikana vierailla - ei ainoastaan siis omaa toimintaa ja palveluja. Jos vertaa Suomen toimintaan, täällä jokainen hiihtokeskus markkinoi vai itseään. Eat.fi -sivustolla sen sijaan voit paikantaa sijaintisi, ja saada eteesi kartan, jossa on merkitty kaikki (tai ainakin suurin osa) kaupunkisi ravintolapalveluista. Näin ollen asiakkaan ja palveluntuottajan kohtaamista edistetään ja helpotetaan.
Yrittäjä tai organisaatio voi myös kehitellä omaa sähköistä markkinointia hyödyntäen jo olemassa olevia ideoita, mutta kehittämällä niitä omaan liiketoimintaan sopivaksi.
Sosiaalisen median suosio on myös jatkuvassa kasvussa, joten sen tuomat markkinointimahdollisuudet on myös nykypäivänä hyvä huomioida osana liiketoimintaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti